Friday 1 March 2013

Antara Intan Dan Permata


Hai assalamualaikum

Sempena hari yang mulia ini iaitu hari betapa aku at rumah mula tetibe dapat lak inspirasi nak berceloteh at blog ni.. Last 2 nights aku dah keje night shift (9 pm - 7 am) so makanya hari ni adalah hari tidur aku, tapi malangnya aku bukan spesis yang pandai tidur siang tak hingat dunia mcm musang dan malam lak berjaga macam kelawar.. tak jumpe nikmat hidup beb kalau keje membute jer... so untuk mengisi ruangan masa yang membosankan ni, aku sedia berkhidmat di blog ni merapu tak tentu hala... huh! macam mana nak start pun tak taw...

Skarang tengah musim orang kawin, kawan2 aku ramai gak yang dah kawin, mak buyung yang dah bawak perut pun ade, yang dah dok heret anak ke hulu ke hilir pn byak, tapi ag 1 spesis yang asyik dok payung gambar anak kat fb pn bsepah.. ehem... ehemm.. aku bukan dengki oke!! just suke tengok ja... aku lambat lagi kot.. belum ada yang sudi (ayat drama melayu) kehkehekeh... minggu ni plak mak aku p hantar rombongan merisik untuk abg aku, seronok cekk oiii... lagi seronok sebab aku tak dapat balik, weekend kene keje #frust menonggeng !!! 

Setiap seorang manusia itu ada pasangannya yang dah siap sedia tertulis di Luh Mahfuz, lambat atau cepat kau akan jumpa jugak jodoh tu, so jangan berangan itu dan ini ciri-ciri suami atau isteri yang layak untuk diri kau sebab kau pun mungkin belum cukup layak untuk nk pikul tanggungjawab.. thats it!!!. ..aku ada beberapa persoalan ..

  1. kenapa perempuan yang comel, yang putih, yang gebu, yang tinggi lampai, yang kurus dan sekutu dengannya diklasifikasikan sebagai "CANTIK" ? ? 
  2. kenapa lelaki yang kurus, tinggi, hidung mancung sikit, badan taf n lagi bagus kat perut ade mcm bentuk roti bun 6 biji, & kulit ala-ala mamat K-pop diklasifikasikan sebagai "HANDSOME"
  3. kami yang montel dan gebu lagi bahagia ni tak nampak ke kecomelan yang mebuak-buak ni??
  4. kenapa orang yang CANTIK, COMEL, HANDSOME, MACHO menjadi prioriti dalam pemilihan seseorang?? sebagai bukti ------->>
(omeyyy angaatttt....ayat mamat meroyan kat Nelydia Senrose)

"kalau semua orang nak yang cantik, yang handsome, kami2 yang tak cantik ni sapa yg nak?"
(cer tengok muke2 kat atas ni, tak kesian ka?? seddeeyyy! ! ! )

huhu abaikan iklan2 diatas, sajer promote gambar... apa-apa pun berlaku, please back to Pencipta and searching the right way Fisabilillah.. bila kau merasa hidup kau kekurangan hati kau kosong bermakna iman kau semakin menipis, once kau believe that AllaH is Always bersama kau, kau tak akan sempat merasa diri kau kekosongan.

Aku percaya setiap orang akan sampai lowest point on their relationship in life. Been there, done that. hati sakit mcam kne pijak. khilangan sparuh jiwa, atau mungkin seluruh jiwa. Hati sakit sampai tak terluah dek kata-kata. Dan sedar atau tidak, kbnyakan dari kita hnya sedar akan adanya Tuhan bila waktu susah. Dialah menjadi tempat mengadu dan meminta bilamana sudah tiada cuping-cuping telinga yang yang menempek dihati-hati hitam yang mampu lagi untuk mendengar kesedihan dan kesyahduan cerita sedih kau..









2 comments:

  1. Kecantikan bergantung pada mata yang memandang dan kecantikan bukan segala-galanya :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...