Wednesday 14 November 2012

Misi Bella


Nama aku nabillah, aku adalah jururawat pelatih di hospital yang mana-mana yang memerlukan khidmat aku as KULI BATAK sukarelawan  yang berhati suci murni lagi berseri-seri seperti aku... sebagai pelatih yang professional dan berintegriti aku buat lah keje di ward-ward yang telah ditetap dengan "MESRA, CEKAP & CEPAT" #haha mcm polis kau... so now memperkenalkan sya "Jururawat pelatih kuis (JPK) Nurulnabillah Bt A. Rahim denagan no matrix 1001060 yang kini berada di tahun akhir".  

cer korang connect kan kesemua saraf-saraf otak korang untuk berfikir betape besarnya tanggungjwab aku sebagai pelatih,  opsss sekejap!! mesti saraf2 korang bagai hidup segan mati tak mahu je nk connect, mesti hati tompok-tompok hitam kau berbisik "ang tu pelatih ja kak oii, toksah dok buat kaluitt aihh"
OKAY, I'm fine with it..

meh cek nak habaq mai kat hangpa terang-terang sikit, ang tau dok tiap2 pagi cek dok buat la rutin cam biasa, ke hulur ke hilir baq ang, dia punya busy keje berat2 kalah bangla hak dok buat rumah... kene layan orang sakit.. kata mok cek lagu ni " adik, kalau keje jadi misi, senang dapat pahala, tapi kalau tak ikhlas & mulut tak jage, dapat dose free je" tuu dia Puan Emak berkata-kata...

dalam suasana kekalutan dia wad, kekadang kene jugak berdepan dengan patient yg buat cepera, asal aku melintas je depan dia ade jer nak paggil, kalau punggung dia ade buasir mahupun bisul tahap 3 aku tak kesal lah, sah2 memang tak boleh dok diam... kekadang aku buat tak taw ja, biaq p la kat ang.. lepas tu ang tau apa dia dok kata "heii budak, esei panggil kau, kau buat pokak yo, kau poei balik lah, toksah kojo ", cek dok terkebil-kebil lah tengok muka pakcik ni, dari jauh cek dok nampak muka dia mcm siamang, dari dekat muka dok mintak pelempang, ang taw dak.. berbulu pulak, mana tidaknya.. dok tengking cek depan orang ramai, kulit muka cek tebal rasa macam kulit lembu ang taw...


yang stuff nurse pulak 1 hal, pantang nampak muke aku, mesti terdengar sayup2 jer panggil aku "dik,dik,dik", seronok aih adik bradik ramai, sane sini ade kakak, ang ada?? haha... ada ja benda dia nk suruh kami budak2 pelatih ni buat, apa! dulu ang dok blajaq apa kat skolah, semua nk lempaq kat muka kami...  tak ape kami tak kesah, kami kan KULI BATAK  sukarelawan professional....

hurmmm dalam ward macam kekurangan staff, tapi pasai apa dok timbul isu ini, :


renung-renungkan... selamat beramal~~






p/s : pasal ape aku tetibe cakap loghat utara nieh...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...